Jerzy Kornowicz

Jerzy Kornowicz

(*1959)

Kompozytor i pianista, uczeń Tadeusza Bairda. Kornowicz – postmodernista twórczo rozwijający się w cieniu awangardy muzycznej – ma nad wyraz swobodne podejście do tradycji. Jest kompozytorem działającym w dużym stopniu intuicyjnie – mieszającym konwencje i estetyki, eksperymentującym ze źródłami dźwięku i improwizacją. Jego muzyka to swobodna gra skojarzeń i brzmień. (AM)

czytaj więcej

Epigramy na dwa flety i orkiestrę kameralną

gatunek: dzieła kameralne
edycja programu: 2016/17
zamówienie: Radomska Orkiestra Kameralna
materiały dostępne do: 26 września 2020
nagranie dostępne do: 26 września 2023

szczegóły:

data i miejsce II wykonania:

28 kwietnia 2017, Kalisz

Great Spinning koncert na big-band i wariantowych solistów

rok skomponowania: 2014
czas trwania utworu: 58'
gatunek: orkiestrowe
edycja programu: 2014/15
zamówienie: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
materiały dostępne do: 25 września 2017
nagranie dostępne do: 25 września 2020

szczegóły:

Prawykonanie GREAT SPINNING koncert na big-band
i wariantowych solistów odbyło się 12 grudnia 2014 roku w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

wykonawcy:

Agata Zubel, głos
Ryszard Latecki, trąbka i małe instrumenty perkusyjne
Cezary Duchnowski, media elektorniczne
Krzysztof Knittel, media elektorniczne
Andrzej Bauer, wiolonczela
Soliści Big-Bandu:
Hubert Zemler, percussion
Bartosz Smorągiewicz, saksofon tenorowy
Bartłomiej Łupiński, puzon
Big-Band Bednarska
Ryszard Borowski, flet, dyrygent
Jerzy Kornowicz, fortepian elektryczny, dyrygent

Historia Najmniej Prawdopodobna opera w 10 scenach i przestrzeniach dla młodej publiczności

rok skomponowania: 2015
czas trwania utworu: 90'
gatunek: dzieła sceniczne
wersja językowa: pol.
edycja programu: 2015/16
zamówienie: Opera na Zamku w Szczecinie
materiały dostępne do: 19 października 2019
nagranie dostępne do: bezterminowo

szczegóły:

Prawykonanie dzieła „Historia Najmniej Prawdopodobna – opera w 3 aktach i 11 przestrzeniach dla młodej publiczności” odbyło się 19.12.2015 roku w Operze na Zamku w Szczecinie.

współtwórca / współtworcy:

Andrzej Ozga, teksty piosenek
Beata Chwedorzewska, kierownictwo literackie
Jerzy Kornowicz, muzyka, adaptacja i scenariusz
Marek Bartkowicz, teksty piosenek

wykonawcy:

Jerzy Wołosiuk, kierownictwo muzyczne, dyrygent
Natalia Babińska, reżyseria
Martyna Kander, scenografia i kostiumy
Karol Urbański, choreografia
Małgorzata Bornowska, przygotowanie chóru
Tadeusz Sudnik, przygotowanie nagrań audio
Maciej Mizgalski, przygotowanie nagrań video
Jerzy Kornowicz, współpraca reżyserska
Anna Tłokińska, asystent choreografa
Olha Bila, korepetytor
Tomasz Łuczak, Król
Ewa Olszewska, Królewna
Hubert Stolarski, Zegarmistrz
Janusz Lewandowski, Otocham Tinpu-Młot
Chór, Balet i Orkiestra Opery na Zamku w Szczecinie
Dawid Karolak,reżyseria światła

skrót obsadowy:

S T 2Bar B solo SATB - 1111-1111-batt (2 esec) el.chit. ar pf-archi

Milczenie dżwięków - w stronę Sz. E. na fortepian i warstwę elektroniczną

rok skomponowania: 2013
czas trwania utworu: 16'30''
gatunek: dzieła elektroakustyczne
dedykacja: Szábolcs Esztényi
edycja programu: 2012/13
zamówienie: Związek Kompozytorów Polskich
materiały dostępne do: 9 maja 2016
nagranie dostępne do: bezterminowo

szczegóły:

Prawykonanie dzieła MILCZENIE DZWIĘKóW – W STRONĘ SZ.E. na fortepian i warstwę elektroniczną odbyło się 13 maja 2013 roku w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.

wykonawcy:

Jerzy Kornowicz, fortepian
Tadeusz Sudnik, przygotowanie nagrań i realizacja efektów elektronicznych
Ewa Guziołek-Tubelewicz, projekcja dzwieku

Oto intuicyjna kompozycja audiowizualna do fotografii Mariusza Wideryńskiego, wersja dla 4 improwizujących wykonawców: muzyków i realizatora akcji wizualnej

rok skomponowania: 2013
czas trwania utworu: 60'
gatunek: utwory improwizowane
edycja programu: 2013/14
zamówienie: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
materiały dostępne do: 25 września 2017
nagranie dostępne do: bezterminowo

kompozytor / kompozytorzy:

Jerzy Kornowicz
Szábolcs Esztényi
Włodek Pawlik

szczegóły:

Prawykonanie dzieła OTO intuicyjna kompozycja audiowizualna do fotografii Mariusza Wideryńskiego odbyło się 22 grudnia 2013 roku w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.

wykonawcy:

Mariusz Wideryński, działania wizualne
Jerzy Kornowicz, fortepian
Włodzimierz Pawlik, fortepian
Cezary Duchnowski, fortepian, media elektroniczne
Szábolcs Esztényi, fortepian

Wielkie przejście na orkiestrę symfoniczną z instrumentami koncertującymi

rok skomponowania: 2013
czas trwania utworu: 22'30''
gatunek: orkiestrowe
dedykacja: Roman Rewakowicz, Ukraińscy Przyjaciele
edycja programu: 2013/14
zamówienie: Fundacja Pro Musica Viva
materiały dostępne do: 9 maja 2016
nagranie dostępne do: bezterminowo

szczegóły:

Prawykonanie dzieła WIELKIE PRZEJŚCIE na orkiestrę symfoniczną z instrumentami koncertującymi odbyło się 29 grudnia 2013 roku na Narodowej Akademii Muzycznej Ukrainy w Kijowie.

wykonawcy:

Narodowa Orkiestra Symfoniczna Ukrainy
Volodymyr Sirenko, dyrygent

skrót obsadowy:

pf solo-3(+1picc)2(+2c.i)33(+1cfg)-4331-batt (6esec)-archi (6.5.4.3.2)